وبسایت شخصی زینب فلک دوست

وبسایت شخصی زینب فلک دوست

زینب فلک دوست از فعالان سیاسی و اجتماعی استان گیلان و از یادگاران شهدای هشت ساله دفاع مقدس و فرزند شهید والامقام امیر فلک دوست است.
وی از کارمندان رسمی شهرداری رشت می باشد. مسئولیت های فلک دوست در شهرداری عبارتند از:
** رئیس کارگزینی شهرداری رشت
** مسئول پیگیری های ویژه حوزه شهردار و امور ایثارگران شهرداری رشت
** معاون اجرایی سازمان میادین میوه و تره بار
** کارمند شورای شهر رشت
** معاون فنی و اجرایی سازمان زیباسازی شهرداری رشت
** مشاور شهردار رشت در امور بانوان

به گزارش تی تی خبر؛ عصر دیروز از همسران شهدای مدافع حرم در ساختمان شهرداری رشت واقع در خیابان سعدی تجلیل به عمل آمد.


۰۲۸۲۰

فرهمند پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید استان گیلان، مونا ابروفراخ معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت، رفیعی مشاور استاندار گیلان و مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم حضور داشتند. همچنین دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد، مظفر نیکومنش، سید رضا موسوی روزان، فرانک پیشگر، فرهاد شوقی و حسین کارگرنیا از اعضای شورای شهر رشت، مختار جباری مشاور عالی شهردار رشت و زینب فلک دوست مشاور امور بانوان شهرداری رشت از دیگر چهره های حاضر در این همایش بودند.


گوشه ای از مهم ترین سخنان چهره های حاضر در این مراسم را در ادامه به طور خلاصه می خوانید :

۰۲۸۱۱

دکتر ثابت قدم :

فرهنگ مقاومت، خانواده و بانوان مهم ترین محور های سخنان شهردار رشت بود. گزیده این سخنان به شرح ذیل است:

شهردار رشت در حالیکه نگاهش به فرزندان شهدای مدافع حرم بود گفت: صدای این کودکان صدای مقاومت است. صدایی که چند سالی شنیده نمی شد و شاید نیازی به شنیدنش نبود اما حالا دوباره به گوش می رسد.

۳۵ درصد مدیران سطح اول شهرداری بانوان هستند. این رقم در اواخر سال ۹۳ کمتر از یک درصد بود.

دکتر ثابت قدم سرای محلات را گامی در راستای توسعه فرهنگ مقاومت دانست که به توانمند سازی تمام خانواده ها کمک می کند.

آموزش هایی را در سرای محلات در نظر گرفته ایم و بسته های آموزشی را از طریق سرای محلات در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد که ضمن پشتوانه سازی برای فرهنگ مقاومت، توانمندسازی همه خانواده ها را در پی دارد.

رویکرد های خانواده محور در سرای محلات با محوریت مساجد و خانواده های ایثارگر انجام خواهد شد.

۰۲۸۰۹

دکتر فرهمند پور :

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بدون اینکه هیچ وعده ای بدهد تخت تاثیر جو موجود در سالن قرار گرفت و با صدایی آمیخته با بغض و اشکی که در چشمانش حلقه بسته بود احساسات خود را تقدیم همسران شهدای مدافع حرم کرد. بخشی از این سخنان را در ادامه می خوانیم:

نمیدانم چقدر تلاش برای ادای حقی که بر گردن ما نهاده شده است نیاز است ؟ چقدر عمر، سعی، عبادت، اخلاص نیاز است؟

فرهمند پور با اشاره به اینکه من بیش از شما همسران شهدا نیاز به کمک دارم و احساس خطر میکنم. شما از پشتوانه پایان ناپذیری برخوردارید.

به من کمک کنید. به من رحم کنید. به ما تخفیف بدهید. که اگر شما به ما تخفیف ندهید خدا رحم کند. معلوم نیست چه بلایی سرمان می آید.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به نمایندگی از کسانی که وطیفه ادای حقی را دارند از خانواده شهدا، حلالیت طلبید و طلب بخشش کرد.

چند دقیقه بعد فرهمند پور در حالیکه هنوز تقدیری از همسران شهدای مدافع حرم صورت نگرفته بود و هنوز صحبت های اعضای شورای اسلامی شهر رشت به پایان نرسیده بود به دلیل حضور در کنفرانس خبری جلسه را ترک کرد که با واکنش برخی اعضای شورا همراه شد و در ادامه می خوانیم.

طاهرنژاد:

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ضمن تقدیر از شهدا و قیام علیه کفر و نفاق گفت : هرچه داریم به برکت خون و مجاهدت شهداست.

طاهرنژاد از شهردار و اعضای شورا برای نشست های هم اندیشی بیشتر دعوت کرد.

رفیعی:

مشاور استاندار گیلان در سخنانی کوتاه از خانواده معزز شهدا طلب دعای خیر کرد.

ابروفراخ:

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت شهدا را ناظر و مستجاب الدعوه دانست و با بیان اینکه در زندگی شخضی خود بارها تجربه کرده است گفت : هر زمان به شهدا تکیه کنید گره گشای مشکلات زندگیتان خواهند بود.

۰۲۸۱۷

فرهاد شوقی : 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با دیدن فرزندان شهدای مدافع حرم مغلوب احساسات خود شد و صحبت های خود را نیمه تمام گذاشت و قادر به ادامه سخنرانی نبود.

پدر فرهاد شوقی زمانیکه فرزندش فرهاد تنها سه ماه داشت در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

فرهاد شوقی به رسالت بزرگ همسران شهدا و حمایت همیشگی شهدا از خانواده در مراحل سخت زندگی اشاره کرد.

فرانک پیشگر :

عضو شورای اسلامی شهر رشت، دفاع از ملت و کشور و شهادت در غربت را از ویژگی های محفوظ شهدا نزد خداوند عنوان کرد.

پیشگر بر ادامه راه شهدا در تمامی سنگرهای زندگی تاکید کرد.
 ۰۲۸۱۹

محمدحسین واثق کارگرنیا :

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت از دیدن عکس شهدا بر سینه پدران شهیدان اظهار خجالت کرد.

کارگرنیا از مسئولین رده های بالاتر و آنها که تاثیرگذاری بیشتری دارند و دستی بر آتش دارند تقاضای اقدام و عمل کرد و با کنایه به اهدای ظروف به خانواده شهدا آن را گره گشا ندانست.

سید رضا موسوی روزان :

موسوی روزان با ارائه آماری از شهدا گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید و تنها در سال ۶۵ حدود ۵۰ هزار شهید دادیم.

عضو شورای شهر رشت افزود : بیش از ۵۶ هزار شهید ما متاهل و دارای فرزند بودند و به طور متوسط ۲ فرزند از آنها به یادگار مانده است.

آمارها نشان دهنده آن است که شهدا و ایثارگران از همه چیز خود گذشته اند؛ امیدوارم پاسداران خوبی باشیم.

۰۲۸۱۴
مظفر نیکومنش :

بیش از ۱۵۰۰ نامگذاری در شورای چهارم انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به نصب المان های حوالی میدان گیل و فلکه گاز اشاره کرد و از دیگر برنامه های در دست اجرا در خصوص پاسداشت مقام شهدا سخن گفت.

نیکومنش در پایان از خروج دکتر فرهمند پور در اواسط مراسم انتقاد کرد و گفت :  این رسمش نبود. ایشان مصاحبه را به این مراسم مهم ترجیح دادند. باید ضروری ترین کارهایمان را کنار بگذاریم و در خدمت این بزرگواران باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تغییر زمان مصاحبه و یا صرفنظر کردن از آن را شدنی دانست و توجیه مشاور وزیر کشور در خروج از مراسم تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم را نپدیرفت.

فاطمه شیرزاد :

مسئولین در کمک به خانواده شهدا فراجناحی و دور از نگاه های حزبی تصمیم بگیرند. مسئولین استان پیش از این نیز نسبت به خانواده شهدا کم توجهی کرده اند.

شیرزاد با تاکید بر جایگاه زنان در اسلام و انقلاب به برخی شاخص های بانوان از جمله پاکدستی اشاره کرد و در خصوص افزایش سهم مدیریتی زنان از صندلی ها و کرسی های مدیریتی ابراز امیدواری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در بخش دوم و پایانی سخنان خود با انتقاد از خروج دکتر فرهمندپور از مراسم تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم و با بیان اینکه حضور در مراسم خاص شهدا سعادت می خواهد و این سعادت نصیب هرکس نمی شود گفت: وقتی به چنین مراسمی ورود می کنیم به حرمت خون شهیدان تا پایان آن باید بمانیم.

شیرزاد با تاکید بر اینکه ما مدیون و نیازمند به خانواده شهدا هستیم و آنها باعث امنیت و اقتدار کشورند افزود : برنامه ریزی مسئولین هم باید به نحوی باشد که مراسم به طور کامل به پایان برسد و سپس کنفرانس خبری برگزار شود.
  ۰۲۸۲۰

خانواده شهدا و همسران شهدای مدافع حرم : 

خانواده شهدا و همسران شهدای مدافع حرم چند دقیقه ای با مسئولین صحبت کردند و با صحبت های اثرگذارشان فضای سنگینی بر مراسم حاکم شد و بغض بسیاری از  مسئولین و حاضرین شکست. شاید احساسی ترین و اثرگذارترین بخش این مراسم صحبت های علی علیزاده فرزند شهید امیر علیزاده اولین شهید مدافع حرم بود.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدا با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

۰۲۸۲۱

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۲
زینب فلک دوست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی